Sunday 13 January 2013

Bukit Pelindung

Assalamualaikum...

sudah berkurun bulan purnama rasnya sudah tidak menulis...dalam hati ini memang tiap2 hari rasa nak menulis tapi apa kan daya perasaan malas lagi besar kan.... dalam cuti nih kononnya nak cari kerja tapi tak tahu nak cari kat mana dan sekali lagi perasaan malas tuh menyelubungi perasaan dan diri nih..tapi bila aku pikir2 balik...boleh je kalau aku nak cari kerja kat bandar lagi pun sekarang bas rapid boleh naik free sampai bulan 4 nih..so aku rasa boleh je kan!!!tapi sebab pemalas sangat kan...susahlah jadi manusia macam nih...orang lain cuti seminggu pon boleh buat duit aku yang cuti sebelan nih tak tahu cari duit...susah betul jadi budak pemalas nih...azam nak cari duit tuh tak ada..duit nak..tuh masalah besar tuh...alahai apa nak jadi dengan aku nih...ohee.ye banyak pulak aku membebel kan...

hari ahad biasalah kan hari orang bekerja cuti.. aku nih pun cuti gak.. maka bestie aku ajak pi memanjat Bukit Pelindung..dekat area Hutan Simpan Beserah,Kuantan...tempat ini memang tempat manusia berjongging...aku nak berjogging tuh memang tak lah kan setakat jejalan melenggang kangkung tuh boleh la kan.. maka petang tadi aku berjalan-jalan sampai lah jugak ke garisan penamat tak silap aku jauh ye lebih kurang 1.8km..dalam 40minit naik,30 minit turun..haha..turun memey lah laju...turun bukit katakan..

semangat!!yeay!!
dalam cuti nih kononnya nak kuruskan badan nak bagi fit kan sikit badan nih..nanti lepas nih kalau kene mendaki Gunung Everest PON TAK PENGSAN,hahaha..

No comments:

Post a Comment