Saturday 16 March 2013

iNtro REcreational Skills CaMP

Assalamualaikum

Dah lama aku tak update entry kat sini kan. Almaklumlah balik kelas dah penat terus beradu di kamar tanpa mempedulikan orang lain. Kali nih aku nak share aktiviti yang paksarela yang aku buat dengan cosmate aku. Kali nih kami kene arrange satu camping untuk menperkenalkan subjek Kemahiran Rekreasi luar yang merupa subjek yang terpenting di alam semester ini untuk mengraduatkan diri aku dan masyarakat yang terlibat jadi untuk menjayakan aktiviti ini, macam biasa mesti ada organisasi kan. Maka budak2 cosmate aku semua gigih berusaha untuk menjayakan amali pertama kami. INI MERUPAKAN AMALI PERTAMA UNTUK SUBJEK NIH taw. Aku tak pegang mana2 ajk pong. Aku bagi jawatan kat diri sendiri sebagai UTK(unit tindakan khas) atau pun unit takbuat kerja..haha.. tak de lah aku senang je sape2 yang minta tolong dan perlukan pertolongan aku sedia berkhidmat pada negara,bangsa dan agama..huuhuu..
7.30 pagi: Membuat rengangan sebelum bertolak ke tempat ke jadian

Masing2 dengan penih semangat kesukanan yang tinggi

Seusai membuat senaman..

Barang2 kami yg perlu diangkut..

ini adalah model yg tak berbayar

bersedia sudah untuk berjalan masuk hutan

sepanjang trail yg kami lalui

abg blower kite..hehe..

seusai solat magrib untuk menjamu makan malam

sesi mengoreng ikan 

fokus mendengar ucapan

aktiviti bird watching di pagi hari tapi tak jumpe pon burung dengar suara je..huuu

seusai bird watching..

aktiviti orientaring

survival skills untuk hidupkan api..

makan tengahari..hoho

seronok sgt dapat rasa khemah baru..first user okai!!hoho

aktiviti: set up flying fox

aktiviti:tree climbing

senja:hidupkan api

taklimat untuk setup aktiviti high rope


aktiviti: first aid

aktiviti:first aid..dah macam apa aku tgok..nihlah paling lawak...haha

makan..makan..

solat berjemaah..



No comments:

Post a Comment