Tuesday 25 December 2012

Kenapa hati yang sakit?

Assalamualaikum...

Alhamduillah akhirnya hari ini aku terajin turun jalan berbatu-batu(ok tipu je tapi agak jauh lah gak) untuk cari nasi dah 2 hari aku asyik dok makan meggi je,perut aku dari pagi dok bekeroncong last lepas subuh tadi studi sekejap lepas tuh sakit perut aku pon pengsan...bangun2 terus berazam nak pi beli makanan gak...lama-lama botak kepala aku klu dok makan meggi je wei... memang urmmph la aku dapat makan ikan goreng + sayur kacang dan taugeh +samabl belacan, kuah campur ala-ala nasi kandar Penang. Rindunya makan nasi kandar pepagi kat Penang dulu with my lovely friend's famili...ermm...so sweet kan...

inilah kueh serabai
-google images-
bende apa lah yang aku merepek nih... inilah jadinya kalau dah lama tak bercakap dengan manusia..bercakap seseorang kat blog pun jadilah kan....nampak sangat kera sumbang ye disitu...sori sikit bukan masalah kera sumbang tapi masalahnya kengkawang aku semuanya duduk kolej jauh daripada aku takkan lah aku nak pi bertepek kat bilik diorang je...diorang pon busan tengok muka serabai(teringat lah pulak kueh serabai,kalau tak tahu nih aku tunjukkan) dan serabut aku nih. lagipun aku malas nak kacau diorang yang tengah studi hard studi smart tuh. biarlah aku hidup seseorang je... selagi aku hidup.. jangan risau ok...

panjang pulak mukadimah aku nih...mana tak panjangnya...kat sini je lah aku boleh becerita...nak bercerita dgn kawan...takot diorg terganggu..nak becerita dengan ummi...takot ummi terganggu dengan perkara yang bakal aku ceritakan nanti...jeng..jeng...suspen tak...hahaha....ala-ala cerita kak limah balik rumah je,kahkah...
adalah...sbenarnya ceritanya begitu..mungkin bagi orang lain bende nih small the pieces of the secret recipe cake but bagi aku ini perkara yang paling menyakitkan hati aku. tadi time nak menaiki tangga hostel dengan hati yang riang ria dapat beli nasi tetiba depan aku muncul seorang mahkluk yang aku kurang mgemar dengan personaliti dia yang KEREKKK... grrrr...menyampah...terpaksalah aku menunjukkan muka talam 18 muka dengan dia senyum kambing depan dia...mmmbeekkk...mbeekkkk....

time sepanjang nak sampai bilik tuh aku dok membebel seseorang.. kenapalah timt nih nak jumpe muka budak tuh terbantut selera makan aku(pedahal dah balok licin,kahkah).. aku bukan apa tak boleh tengok muka-muka yang telah menyakitkan hati aku nih... aku nih lah jenis susah nak lupakan kejadiaan yang melibatkan hati aku sakit..itu masalah aku..

 aku memang susah nak maafkan orang sebab bukan salah aku tapi kalau perkara itu berpunca dari aku aku akan mengaku dan lagi satu aku paling pantang orang yang tak tahu pape sibuk nak jadi nasi tambah.. lebih tepat sekali PENYIBUK TAK BERTEMPAT!!ini spesis yang paling aku menyampah...aku nih kalau dah menyampah kat mana2 manusia sampai bila2 pun aku menyampah selagi manusia2 tuh tahu perangai diorang yang sebenar.manusia yang aku tak boleh pandang adalah A..B...C...D..E..F..G..kiralah sendiri..

inilah spesis2 yang menyemak kat dunia nih..ok...aku agak marahnya kat sini... bagi aku kalau korang pun ditempat aku korang pun akan rasa dengan apa yang aku rasa. aku terpaksa berlagak cool depan semua orang... yang sebenarnya aku tak kisah dengan orang-orang tersebut tapi hakikatnya aku pendamkan perasaan amarah aku pada mereka dan last-last masuk bilik menangis sorang-sorang... itu tahap aku tak dapat nak kawal dah. yang pasti aku memang seorang yang panas baran tapi aku mcepat sejuk macam peti ais ok...aku ni manusia yang jenis kejam agaknya...kalau orang tuh 1 kali buat baik dengan aku,1000000000000 kali aku buat baik dengan dia tapi sekali orang buat hati aku sakit, sejuta kali aku buat dia sakit hati... kejam kan aku??

 apapun aku sedang ubah diri aku supaya memaafkan setiap manusia sebab kita semua nih tak ada yang sempurna...yee...aku sedang cuba sedaya upaya aku.. tapi baru nih aku dah buat dah maafkan makhluk tersebut tapi dia buat lagi perangai tak menyakitkan hati aku...sori to saylah...tiada maaf bagi mu..opsss....sori...sori...tak baik lah buat macam tuh...sedang cuba menjadi manusia yang berguna dan baik!!!i try my bezz!!doakan kejayaan saya disini supaya baiki hati saya untuk maafkan manusia ye!!tq

sori jika entry ini menggangu jiwa sanubari mu,peace!!

No comments:

Post a Comment