Saturday 5 January 2013

ooo000...begitu...

hallluuu... tak senonoh punye budak bukan nak bagi salam biar nampak sopan...sopan sgt ke?!!!hahaha... sopan lah daripan Mermaid tuh...yang pakai baju..tutt..ok jgn nak jual ikan kerapu kat cini...

Assalamualaikum.. ^_^

inilah kali pertama aku dapat buat entry bagi tahun 2013... almakluman kisah di awal tahun baru ini aku di kejutkan...eh??terkejut ke?? dengan examinatiooonnn final beb... tapi kenapa dengan final..bila final nape baru nak kalut sedangan test,kuiz,assignment sebelum itu lagi perlu di caknakan...

tak lupa juga aku nak cakap AKU DAH HABIH EXAM!!!HOORAYY!!! dan semamgnya ku mengharapkan di sebalik senyuman mu itu...(ehh..sal apa masuk lagu Cik Yuna plak nih).. sememangnya aku nak hapak kat hapak semua aku baru sahaja melepasi tahap usia aku yg ke-22 tahun pada 2 Januari yang lalu..(so terlambah lagilah nak bagi hadiah kat aku nih...sebenarnya tiap-tiap hari hari lahir aku..so tapak tangan..OK CERITA DAH BASI DAN BEKULAT,hado aku kisah) saya tadahkan untuk terima adiah kalian..hahaha... nasib badan lah...lahir awal sangat nih... ye lah... dulu time aku sekolah...semua orang kalut nak daftar sekolah..so lupa birthday aku..nih sekarang time final pulak...orang sibuk nak studi...so in the conclusionnya...biasanya...seminggu kemudiaan..baru ada orang ingat birthday aku..hahaha...

pokok utama (tak kisahlah akar pon tak pe) apa yang mahu aku sampaikan adalah...jeng..jeng...cuba teka?siapa dia...kacang...kacang...(klu pernah tengok dan dengar lagu kartun kacang maka tahulah anda mengenainya)...haha..ok stop penjualan mega sale ikan kerapu..merapu je banyak...sebenarnya aku nak cerita sikit pasal apa yang aku tempuhi dalam masa dua tiga hari yang lalu...mungkin ada sesuatu yang boleh dijadikan iktibar sebagai pelajar...insha Allah..

aku sebelum memang sangat tekan mengenai pointer aku nak-nak time kat matrik dulu...target aku 4 plat tapi tak pernah dapat pun...nak kata kat sini aku ada cita-cita tinggilah kan..tinggi ke?tinggilah juga dari KLCC tuh..tapi apabila aku dah masuk universiti nih aku dah jadi malas nak tekankan perasaan aku pasal pointer nih..so aku ambil sikap selamba badak aku..yang pasti badak pun tak selamba macam aku,kahkah..target aku dengan u nih setakat LULUS je..terukkan??jadi aku belajar dalam keadaan yang teramat sempoi...kiranya tak struggle or stress mcm kat matrik dulu lah...aku dapat rasa perbezaan tuh...nak2 org disekeliling aku nih semua jenis gigih rajin tahap gaban kuasa kuda punya... aku yg masih bermalas-malasn umpama aku raja yang memiliki takhta yang hebat lah kan...sebab aku dah cukup tertekan sebelum nih...nampak kan??nampak sgt aku nih jenis lemah tak kuat semangat...jangan jadi macam aku nih..aishh.. tapi rezeki aku...alhamduillah setakat nih pointer aku ok...

suatu pagi dihari yang hening...matahari bersinar umpama nak cakap kat aku..(tengok..aku lagi rajin dari kau)...burung serta unggas berkicauan...buah rambutan randum kemerah-merahan(sampai loni aku tak dapat makan lagi buah rambutan tuh,hampeh -__-') maka terjadilah peristiwa dibawah diantara aku dan roomate ku Cik D...

Cik D: Semalam kau ada dengar aku berborak dengan Cik J?(Cik J tuh coursemate aku dtg nak studi dgn aku,last2 bila dia sampai aku dah terbongkang tdo..haha...last2 dia studi dengan Cik D..nasib baik Cik D ada..nak wat camner ngatok sangat..kenelah tdo dlu)

Aku: Tak dengar..apa dia?

Cik D: J tuh nampak macam sempoi je tapi pointer tinggi...suka aku tengok org camtuh tak delah stress sgt. Tapi baguslah dia...walaupun nampak cam sempoi je(sori Cik J,hahaha)..tapi rajin studi..tak tahu pulak aku..pointer sem2 lepas pon tinggi gak...budak2 dip nih hebat kan....

Aku: oooo00..begitu ke..selama aku duduk sebelah Cik J time kuliah, dia memang fokus...aku je yg asyik dok memain je...haha..

Cik D: oooOO...IYE KE?

Aku: ermm...mmg pon dia mmg rajin...dia ada target bukan macam aku target setakat nak lulus je..haha

Cik D: aku bukan apa cuba kau bayangkan time konvo nanti nama kau dipanggil last sekali sah2 kau bukan budak ijazah kelas pertama...malulah..kesian mak mayah kita datang time tuh nak tengok ada depa...tak kesian kah akan pengorban dan kasih sayang yang mereka berikan pada kita(ok..lelebih tacing tuh aku tertambah sesuka adabi aku je.)

Aku: Wahhhhhhhhhhhh!!!aku tak pernah terfikir sampai kesitu!!(nada yang agak menjerit sedikit...kene control ayu beb).KAU BUAT AKU JADI TAKUT LAH...NANTI LEPAS NIH AKU LEBIH RAJIN DARI KAU..KAU JANGAN MARAH AKU YE...

Cik D: oo00...aku lagi suka....

Begitulah serba sedikit dialog yang aku ingat...xpelah yang pentingnya mesej ye...

Itu baru sikit..ini satu lagi Al-kisah nujum pak belalang(eih..ada kaitan kah??...sememang takde pong!!)

Dipetang ribut petir melanda,hujan lebat..kilat sambar menyambar...aku dengan perasaan amarah ye sebab exam malam dibawak ke petang sebabnya yang aku marah sebab bagitaw lambat...oklah...aku yang hati batu nih maafkan...sebenarnya tak marah nsangta pong...sesaje sesuka hati nak bikin kontronversi je... sebelum 15 minit bermulanya exam pada pukul 6 petang aku denagn Cik D pergilah hantar Assigment Extravangaza kredit pada lecturerku. dibawah adalah perbualan yang sempat dirakam..

Tuk..Tuk...Boleh kami masuk? Cik D yang ketuk..

En.John(bukan nama sebenar): Haaa..masuk...masuk...

Kami masih tersenyum umpama kerang yang sangat wangi...

Kami NAK hantar artikle nih..

En.John: duduk..duduk...baru nak hantar kamu nih...saya suruh buat artikle nih sebab nak bantu kamu supaya dapat markah yang bagus tapi nih baru nak hantar. nih bila buat?semalam? cuba kalau kamu buat dari awal2 dulu sikit-skit kan dah dapat banyak..saya buka apa saya nak kamu rajin..saya tengok kamu semua nih malas..xpelah saya nak sem akan dapat biar berusaha lagi...rajin...sem depan kamu banyak sangat kerja memang kamu takkan duduk diam...lagi satu kamu semua nih tak ada kerjasama yang kuat...tengoklah kat amali pergi field...saya tak nampak semangat kamu yang bersungguh-sungguh tuh...nih saya buat  final 20% je sebab nak ambil markah dari segi kamu berkomunikasi dalam kelas,mengaambil tanggungjawab...ambil bahagian...saya tengok kamu nih masih tak bersatu sedangkan kamu nih dah hampir setahun lebih bersama...rugilah..contoh kamu nih Wan(Akulah) saya boleh lah bagi kamu markah penuh untuk penglibatan kamu mengambil tanggungjawab....ini bukan aku tambah ye En.John yang cakap...(dengan muka tersenyum bangga aku..hoi!!!tak baiklah belagak)

Aku dan Cik D pon senyum je...sebenarnya banyak benda yg kami bualkan..tapi biarlah aku sampaikan perkaranya sahaja ok...klu nak tahu lebih mendalam sila layari laman web www..     -___-' merepek pulak.

Mesti kalian rasa pening-pening lalat kan..yeay!!!memang itu yang aku mahukan supaya kalian pening...hahaha....

Pengajaran yang aku dapat apa yang telah aku lalui adalah jeng...jeng...

1. Jangan letakkan matlamat terlalu rendah sedangkan orang lain meletakkan kepercaayaan tinggi terhadap kita..

2. Orang lain cuba bantu kita untuk berjaya,kenapa kita tak bantu diri kita sendiri untu berjaya.. T-T

3. Peliharalah sifat rajin...jangan menternak sifat malas dalam diri kita..

4. Jangan pentingkan diri sendiri...biar kita dan kawan2 kita semua berjaya bersama-sama.

5. Sayangi ibubapa kamu maka...maka Allah pasti sayang padamu..

6.Jgn kedekut nak doakan orang lain juga..nanti para Malaikat akan doakan mu

7. Mintalah pertolongan dari Allah..maka Allah akan mudahkan segala urusanmu

ok...sudah cukup sudah cukup sampai di sini saja...aku menjual ikan merapu aku...dan kerepek aku...sebab takde orang nak beli pon.. aku harap adalah sikit tak banyak pon...at least 0000.01% sesuatu yang boleh dijadikan iktibar dan dimanfaatkan...


terima kasih daun keladi.
kerana sudi membaca..
nanti datang lagi... peace!!

pic nih aku bikin sendiri taw.
kalau ada kekurangan mohon maaf dipinta ok kawan2!!! senyum!!!



TERIMA KASIH MENYEDARKAN AKU NIH


No comments:

Post a Comment