Sunday 16 December 2012

Program bersama tadika kemas!!

Assalamualaikum...

Hai..hai...semua...chek...bajet berbenor... petang nih hujan sangat romantik...teringin pula berjalan dengan suami kongsi payung...ah..romantiknya...tapi...aku calon pon tak ada.. adoyai...suka berangan che mek nih...hahaha... sebenarnya petang tadi aku baru balik dari Progam Siswa yang berbakti bekerjasama dengan pihak Tadika Kemas Gemilang Puchong Utama.. ramai gak lah yang join aktiviti dalam 62 orang termasuk dua orang fasi yang kecik molek..huhu...

aktiviti kali ini meang best sangat...mana tak ye dah lama tak buat aktiviti goyong- royong bersihkan kawasan tadika... so kami kan ramai...kami telah dibahagikan tugas mengikut kumpulan. Kumpulan aku kumpulan Landskap...ada yang kumpulan kebun mini... ada yang keceriaan...ada yang gotong-royong dan kumpulan pameran. masing-masing buat kerja dengan penuh dedikasi dan berhemah...cewwahhh...

bila time part aku nih yang malas aku nak cerita tapi adalah rajin sikit maka aku nak gak cerita...tugas kami mengecat dinding... tanam pokok dan buat mural...haaa....ni part mural nih...aku yang lukis dan bekongsi ilham ngan kengkawang....maka aku pon mula melukis di dinding tuh ada dua ekor binatang pertama lebah dan reram yang super comot dan klaka...hahaha....tuh lah suruh sgt aku lukis...bakat terpendam tuh adalah sikit-sikit... kami pun bekerja keras mewarna... nih part warna yang aku tak suka nih...cat minyak yang kami guna tapi masalahnya teramatlah cari...dan meleleh-leleh memang lukisan super duper comot...arghhhh...benci!!!

kalau ikutkan hati aku nak cat putih balik..tapi aku dah teramat ponat deh...maka kami pun berusaha gigih buat yang terbaik demi masa depan yang cemerlang,gemilang dan terbilang...hahaha... dah kami dah siapkan hasil seni kami yang teramat super duper tuh ada pula suara sumbang cakap buat malu je tulis signature UPM kalau cantik takpe juga...HELLLLLO..... kami dah bertungkus lumus buat...kau sibuk nak komplen kerja orang lain pula... kau pon bukan ye buat kerja....sibuk nak komplen kerja orang...kalau tahu buat...nampak kan aku dah emo memo...hahaha...tak aku tak amik hati pun...saje je nak tambah kasi gempak dan extravaganza sikit...hahaha....nak tunjuk kan bahawa memang murah tuh comot plus hodoh.kahkah...tapi aku tgok dari jauh cute je...kehkeh...

lupa plak aku nak cerita sebelum kami sampai pelbagai rintangan yang kami lalui...kami naik dua bas....yang comelnya sebab bas yang kami naik tuh rosak betul-betul di tengah jalan nak masuk simpang Puchong...kirannya tak jauh mana la perjalanan menggunakkan bas yang rosak tuh. kami mati-mati ingatkan Abang driver bas tuh  tak tahu jalan...so aku dengan semangatnya menyuruh seorang Encik Kawan aku suruh bagitahu jalan..rupanya bas kami rosak dah...hahaha...comelkan kehidupan nih...patutlah sebelum bas nih rosak bas nih jalan terkedek-kedek naik bukit sikit dah semput...hahahaa... itu baru permulaa...ada lagi satu cerita lepas dah dapat ganti bas baru...bas kami sesat pula..Abg Driver bas tuh tak tahu tempat yang kami nak tuju...so masing-masing kelam kabut telefon fasi kami...tapi ada je yang rilek je siap tido lagi...hahaha...comelkan...memang kecoh bas kami...hahaha....akhir dalam pukul 9.15 pagi kami sampai lewat 30minit dari bas yang pertama...sampai-sampai je dah kena posing amik gambo laa...haha...pastu terus breakfast and then buat kerja...memang happening gila...

biasalahkan time tanam2 pokok...alih batu bata nih terjumpa banyak cacing...eeee...yuckkkkk..seriuss  weeiii....aku memang geli..hahaha...pastuh time nak mengecat jumpa pulak cicak kobeng nih lah...binatang yang paling aku benci...yuckkkk....kalau aku jumpa binatang tuh....aku lah orang yang pertama akan melompat dan menjerit-jerit...geli taw.....

tibalah time lunch...chek habak mai sedapppppppppp gila masakan tengahari tuh....memang selera kampung la aku cakap...dengan gulai cili padi nangka,ikan masin,sambal belacan,tempoyak,ulam-ulaman...memang feverat aku wei....ni rindu nak balik rumah...uwwaarghhh...nak balik!!!!tahun depan baru dapat balik!!!ciss..

dalam kul 4 petang kami dah balik sebelum tuh biasalah ada penyampaian hadiah dan sedikit cederamata,hati lah bagai...haha...memang swweeeettt memorilah semua... pihak kemas pun very22 sporting wei...





kalau boleh aku nak buat lagi aktiviti yang melibatkan masyarakat nih...seronok bila dapat bergaul dengan dorang..tak ada lah asyik tengok muka kengkawan yang sememang comel...ok lah...aku rasa cukuplah untuk aku berkongsi petang nih...hari pun hampir gelap...tapi sayang aku tak dapat amik gambar banyak tadi...camera aku rosak kan so menupang kasih kat camera org lain je lah...so alkisahnya lambatlah aku nak dapat semua gamb0-gamb0 tuh kan...nasib la kan...

Terima kasih daun keladi  kerna sudi baca..peace!

No comments:

Post a Comment