Wednesday 9 July 2014

Sekadar Coretan Jiwa Melalut

terpaksa juga ku telan pak nadol yg dibeli dari guard yg bernama dian dan dibayar pada abg kacak ala2 muka mcm pelakun slot akasia adamaya beberapa tahun yg lepas kukira...aku juga tidak mengerti mengapa antibodi yg dihasilkan oleh badanku tidak berupaya melawan anasir2 pathogen yg mula meresap di tekak ku..adakalanya tekak ku umpama diasah dengan kertas pasir gred paling kasar dan ada masanya kerongkong ku mahu tertanggal dek kuatnya inertia yg di lepaskan apabila batuk dgn kuat sehingga si mimi kucing gedik tu pun boleh terkejut beruk mendengarnya...beruk pun tak terkejut seperti itu..alkisah juga dalam keadaan ini juga aku terpaksa menggunakan tulang empat kerat aku ini yang disaluti dengan lemak2 tepu untuk melaksanakan kerja2 pembinaan dan menghasilkan satu ciptaan yang terbaik dari ladang sebelum tamatnya latihan aku di tempat itu..mungkin tahap kerja aku bawah daripada buruh kasar..aku kira mungkin aku ini hanyalah buruh halus yang cuba berfikir positif dan optimis semaksima yang mungkin dalam bulan yang penuh kemuliaan ini.. aku belajar dan cuba menzahirkan makna sabar..sabar dalam tenang..oh...bolehkah aku tenang..sekurang-kurang ye aku masih kuat...kuat bergaduh..eh bukan kuat dalam mencari erti sebenar kehidupan...mungkin..ataupun ini semua hanyalah falsampah yang didogengkan supaya nampak anggun dengan berencahkan emosi kalut dan melalut.sekian

No comments:

Post a Comment