Tuesday 19 February 2013

Sem Baru Semangat Baru

Assalamualaikum...


berhenti melihat kelemahan org lain...
belajar kelebihan org lain..
baiki kelemahan diri sendiri...
cari kelebihan pd diri sendiri... ♥

Pada hari ini bersama 18 February 2013 bermula semester 2 tahun 2 aku di sini. Terasa masa berjalan dengan pantasnya. Aku rasa baru semalam aku mendaftar disini. Aku dah tak boleh main-main sekadar untuk main sahaja mungkin tidak apa lagi. Aku kena kuatkan semangat aku. Aku tak boleh memandang kebelakang lagi Aku percaya Allah dah tentukan rezeki pada setiap hambaNya.. Bila aku meliha pada kawan2 aku yang lain..ada yang sudah berkerjaya,sudah berkahwaan dan berjaya dalam hidup. Itu tandanya rezeki mereka sudah sampai dan aku  kena sabar untuk itu kerana bila tiba masanya maka adalah ia..

Berapa jam kemudian..(balik dari kelas selepas mengharungi hujan sepoi2 bahasa dan guruh) baru sambung menulis balik..

Perasaan aku menghadiri kelas pertama untuk sem nih(kelakar lah kau nih macam budak darjah satu yang baru masuk kelas,haha..ada aku kisah kan)

Sekarang jam dah menujukkan 10 malam..mata aku sudah mengantuk..aku rasa aku nak stop sini jap..nanti esok aku sambung lagi. Aku tertiba hilang mood plak..

Ayat di atas senua truh aku tulis pada hari Isnin..Jadi hari ini dah Rabu dan ketika ini aku sedang tunggu kelas bermula. Sudah tiga hari berlalu untuk kelas. Aku ada cerita pada rumate aku, aku tak tahu kenapa aku sedih sangat.. Aku rasa sesuatu tapi aku tak tahu benda apa, mungkin hanyalah masalah hormon perempuan saja.

Dalam meniti hari yang seterusnya aku tak tahu harus berdepan dengan bagaimana. Aku tahu aku harus peniuhkan diri aku dengan perkara dan perasaan yang positif. Positif...positif dan positif.

Aku harap dan aku berdoa agar Allah kurniakan aku insan-insan yang dapat membantu aku dalam meneruskan kehidupan di sini dan lagi satu aku berdoa dan berharap Allah mudahkan segala kesulitan. Andai aku masih diberikan kekuatan dan kesabaran aku mahu menjadi insan yang berjaya di dunia dan di akhirat. 

Banyak sungguh apa yang aku harapkan dalam hidup ini tapi aku tak pernah memberi. Menjadi pemberi adalah insan yang bahagia. Aku berdoa yang terbaik untuk aku dan sahabat-sabhabat aku..

Wahai sahabat2 ku..bantu dan sokonglah sahabat mu ini dalam susah dan senang..


Terima Kasih ^_^

No comments:

Post a Comment